Referans Mektubu




Referans mektubu, adayın CV’sinde ve mülakatta aktardığı bilgilerin doğruluğunu kanıtlayan adayın bir önceki yöneticilerinden aldığı tavsiye mektubudur. Sadece elemanın kuruluşta yaptığı görevi ve çalıştığı süreyi belirten mektuplar, pek yeni bir bilgi kazandırmaz. Nitelikli referansta ise elemanın yetkinlikleri, verim düzeyi ve kuruluşa katkıları ayrıntılı olarak açıklanır.
Referans mektubu hazırlarken öncellikle hakkında olumsuz düşüncelere sahip olduğunuz adaylar hakkında referans vermeyiniz çünkü referans, verdiğiniz kişi için yazılı bir tavsiye mektubu niteliğindedir. Referans mektubu hazırlarken mektubu oluşturacak ana hatlar aşağıdadır.
  • Referans vereceğiniz kişi ile aranızdaki iş ilişkiniz
  • Hangi tarihlerde birlikte çalıştığınız
  • Kişinin görevi ve kısa görev tanımı
  • Kişinin güçlü yanları
  • Çalıştığı süre zarfında firmanıza kazandırdıkları
  • Kişinin ileriki kariyerinde hangi alanlarda başarılı olacağı
Mektubun sonuna size ulaşılabilecek bir telefon numarasını veya mail adresini eklemeniz ve firmanın resmi antetli kağıdını kullanmanız mektubun etkinliği arttırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder